Mijn eerste blog

13 september 2015

​Mijn allereerste blog! Want ja, wie een jaar op reis gaat moet natuurlijk wel een blog bijhouden.

Vandaag is het precies nog 4 weken voordat ik aan mijn grote avontuur ga beginnen, mijn wereldreis! Een plan waar ik al een jaar of 2 mee loop en die ik afgelopen jaar tot in de puntjes ben gaan uitwerken (lees: de tickets zijn gekocht). Natuurlijk heb ik naast m’n tickets ook een echte backpack aangeschaft, want wat ben je als backpacker zonder backpack…  Ohja en ik ben afgelopen maanden ook nog lek geprikt aan alle vaccinaties die nodig had voor mijn reis. Na 8 prikken ben ik de te

l maar kwijt geraakt. Verder heb ik globaal een route uitgestippeld die ik wil gaan volgen, maar het zou zomaar kunnen dat ik daar van afwijk. Het laatste puntje op de ‘i’ was het opzeggen van mijn baan. Iets waar ik toch wel behoorlijk tegenop zag, aangezien ik het er prima naar m’n zin heb. Gelukkig reageerde ook op m’n werk iedereen positief en soms een beetje verrast.

Backpack

vaccinaties

Afgelopen maanden heb ik heel veel dezelfde vragen gekregen van familie, vrienden, collega’s etc. die hoorde over mijn plan om alleen de wereld over te gaan voor een jaar. Daarom leek het mij handig om kort even deze vragen met jullie door te nemen. Dan hebben we daar gelijk duidelijkheid in ;) (De meeste vragen beginnen met ‘Waarom…’).

-          Waarom op wereldreis?

Wie wil dat nou niet? De wereld zien, dingen ontdekken en op avontuur gaan! Daarnaast is dit echt al jaren mijn droom. Maar zoals zovelen zeggen: ‘Ik zou wel op wereldreis willen’, ga ík het ook maar is echt uitvoeren. En nu is het perfecte moment!

-          Waarom alleen?

Als je alleen gaat heb je de ultieme vrijheid, je kunt gaan en staan waar je wilt en je hoeft met niemand rekening te houden. Daarnaast is ‘alleen’ ook maar een relatief begrip. Ik zal vast een hoop medebackpackers ontmoeten waar ik wellicht een deel van mijn reis mee kan voortzetten.

Ohja en vindt maar is iemand die toevallig: een jaar vrij is, een flinke spaarpot heeft, geen verplichtingen in NL heeft en waar je ook nog een enorm goeie klik mee hebt. Die mensen zijn in mijn omgeving vrij schaars…

-          Waarom een jaar?

Een jaar vakantie…. Moet ik nog meer zeggen…??

En ik kan lekker rustig aan reizen. Een rondje om de wereld maak je gewoon niet zo makkelijk in maar 80 dagen. Kijk maar naar de film hoe gehaast dat was!

-          Waarom sla je Afrika en Zuid-Amerika over?

Aangezien ik ‘maar’ 1 jaar heb moet ik wel keuzes maken. En deze landen trekken me het minst. Ook wil ik de gemoedsrust van mijn ouders nog een beetje ontzien, en deze continenten zijn voor een vrouw alleen niet altijd even veilig.

-          Ben je al zenuwachtig?

Zenuwachtig ben ik nog niet, dat zal ik zeker wel zijn de laatste week voor mijn vertrek. Maar spannend vind ik het zeker! Maar dat is gezonde spanning en hoort er gewoon bij.

Mocht je nog andere vragen hebben over mijn reis, kom dan gerust even naar me toe of stuur een berichtje, ik zal ze met liefde beantwoorden.

Mijn laatste weken in Nederland zullen bestaan uit feestjes, verjaardag + afscheidsfeestje. Ook wil ik nog zo vaak mogelijk met mijn vriendinnen en vrienden afspreken. Nog even genieten van mijn ouders, mijn bedje en de lekkere warme douche. En, je zou het haast vergeten, ik moet ook nog even werken t/m 30 september.

Mijn volgende blog zal waarschijnlijk geschreven worden in Hong Kong.

Veel liefs,

Marlon

1. Nicole:
    13 september 2015
    Wens jou een top jaar toe en zal je blog in de gaten houden. X
  2. Vivi:
    13 september 2015
    Ik ben vrij, geen verplichtingen, nog steeds een flinke spaarpot.. het zal wel in die "klik" zitten ;) haha leuk om je verhaal te lezen. Lekker herkenbaar. Ik word je nunmer 1 fan blog lezen! Dus ik verwacht ook wel dat je dit een jaar lang volhoud natuurlijk ;) ik zie je zondag! X
  3. Lotte:
    13 september 2015
    Zo onwijs gaaf en stoer dat je gaat! Uit ervaring praat ik mee. En kan inmiddels ook iedereen Zuid Afrika aanraden. Zo gaaf land, zeg ik na heel wat landen te hebben staat deze absoluut in de top 3. Overwegen dus wel waard ;)
  4. Heleen:
    13 september 2015
    het aftellen is begonnen. Ik vind het heel stoer en ik ga je zeker volgen.
  5. Rob Bremer:
    13 september 2015
    Helemaal te gek dat je dit doet. Ik zat vroeger met mijn beste vriend op een zolderkamertje ook uit te dokteren hoe we op wereldreis zouden gaan, maar puntje bij paaltje is het er niet van gekomen. Ook omdat ik jou op jouw vakanties moest bezighouden:-)
    Wat zal je ongelofelijk veel levenservaring opdoen en daarna kom je altijd wel weer aan werk. Als ik personeelsadviseur was en een leemte van 1 jaar in je CV zou ontdekken , zou me dat alleen maar prikkelen vanwege het verhaal dat er achter zit. En dit is het enige echt goeie verhaal. Ik zal een trouw volger van je blog worden en je regelmatig zwaar benijden, maar jer ook een fantastisch jaar gunnen. Ook een hele fijne reis toegewenst van Eric en Jo.
  6. Ferry van Drielen:
    14 september 2015
    Hoi Marlon,

Spannend hoor. Heel veel plezier en veilig weer terug.
    Ik ga je wel missen hoor. Maar ik blijf je volgen!!

Groetjes,
    Ferry
  7. Richard:
    18 september 2015
    Hallo Marlon leuk om je eerste blog te lezen. Ik lees een hoop en het wordt een groot avontuur voor je. Veel plezier en geniet ervan ik probeer zoveel mogelijk te volgen
  8. Willemijn:
    21 september 2015
    hey meis.
    leuk om je eerste blog te lezen.
    wel spannend nu komt het dichterbij maar wel onwijs leuk.
    veel plezier. af en toe wel een fot appe he ben wel benieuwd.
    gr willemijn
  9. Karin Prins:
    Hi Marlon,

Ik wil je heel veel plezier wensen tijdens je reis, ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat.

We zien je reisverslagen graag tegemoet :-)
  10. Wouter:
    30 september 2015
    Ik kan het nog steeds niet geloven...
  11. Remko:
    30 september 2015
    Geniet van het avontuur!!!
  12. Frans:
    30 september 2015
    Heel veel plezier Marlon!
    Ik zal je Blog bijhouden.
    Tot horens!
  13. Caroline van der Schoor:
    1 oktober 2015
    Veel plezier en geniet!!!
  14. Kelly Juhrend:
    12 oktober 2015
    Hoi Marlon,

Plots was je vertrokken bij je werkgever.
    Dus hierbij namens de mensen van Transpack Shipping Services willen wij je een goede wereldreis wensen.

Mocht je tijdens je reis denken dat je je daar wel graag wilt settelen... http://www.transpack.nl voor al je emigraties ;-)

Veel plezier